Van Australië naar Nederland

Dag 24 & 25: Terug naar de andere kant van de wereld

Zondag 8 en maandag 9 november 2015

Terwijl ik dit typ is het 23 uur ‘s avonds en zit ik weer te wachten op het vliegveld van Kuala Lumpur. Het is net zoals drie weken geleden, toen m’n reis naar Australie begon. Het voordeel deze keer is, is dat m’n overstaptijd met anderhalf uur aanzienlijk korter is. Toch ben ik al een behoorlijke tijd op, aangezien ik vanochtend een pickup had om 07:50 uur. Het was niet ver rijden naar het vliegveld van Alice Springs, waar een groep van zo’n 20 toeristen, waaronder ikzelf, de enige personen in de hele vertrekhal waren. Personeel was nog nergens te bekennen en balies waren nog allemaal dicht. Veel vluchten gaan er niet van dit vliegveld, dus het was eigenlijk niet zo verbazingwekkend. Toen er eenmaal meer volk was verschenen, kon ik inchecken en vertrok de vlucht van Qantas perfect op tijd naar de stad Perth, gelegen aan de westkust van Australie. Het zou m’n eerste overstap worden. Aangekomen op de nationale terminal van het vliegveld had ik alle tijd van de wereld om de bus te pakken naar de internationale terminal, waar ik ook nog genoeg tijd had om niet heel veel bijzonders te doen. En dan duren vijf uur best lang. M’n tweede vlucht vertrok om 16:30 uur met Malaysia Airlines naar Kuala Lumpur en duurde iets meer dan vijf uur. En nu zal het niet lang meer duren voordat m’n laatste vlucht van meer dan 13 uur naar Amsterdam vertrekt. Het zal een lange nacht gaan worden.

Ondanks de vele lange vluchten kijk ik enorm enthousiast terug naar de drie weken die ik in Australie heb doorgebracht. Ik heb er totaal geen spijt van gehad om Shoestring voor een keertje weer links te laten liggen en weer eens zelfstandig rond te reizen. Australie was daar dan ook de ultieme plek voor. M’n programma zat bomvol met activiteiten en dat zorgde inderdaad voor aardig wat lange dagen, maar jeetje, wat waren dat ontzettend gave dagen. Australie is zo’n gevarieerd land; je kunt er alles vinden wat je maar kunt wensen. De grote steden waren interessant, de tropische stranden waren beeldschoon, de jungles waren mooi, de onderwaterwereld was prachtig, de outback was heel erg bijzonder en ook alle andere locaties waren stuk voor stuk de moeite waard. Daarbij heb ik ook weer erg veel leuke mensen leren kennen, die de reis nog vele malen gezelliger hebben gemaakt. Wat het volgend jaar gaat worden, weet ik nog niet, maar ik weet in ieder geval zeker dat ik dit jaar een prachtige reis heb gemaakt, met vele mooie herinneringen die ik nog lange tijd zal blijven koesteren! Bedankt voor het volgen van m'n blog!

Foto's zijn hier te vinden!

Reacties

Reacties

Mama

En wederom kun je weer een land van je lijstje doorstrepen
Super dat je het zo naar je zin hebt gehad in Australie

grace

Jassin..weer een droomwens en droomreis vervult..
Jou wil ik weer ontzettend bedanken voor jouw avontuurlijk en adembenemende reisverhale.
Heb enorm genoten en hopen op je volgende avonturen waar dan ook..
Goede reis terug naar Nederland..
Xxxxxxxxxx vanuit Aalten.

Moelai

Been there, done that. Vinkje achter Australie! En alvast welkom thuis :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!