Wachten duurt lang

Pff... wachten duurt lang! Ik vlieg pas om 20.55 uur, dus ik zit al de hele dag te wachten tot we er vandoor gaan. En ik lees net op de site van Schiphol dat vlucht CZ0346 naar Beijing nu al 50 minuten vertraging heeft; wat een goed begin! Al m'n spullen heb ik in ieder geval al gepakt en liggen klaar om mee te nemen. Ten eerste heb ik een grote rugzak met genoeg kleding en toiletspullen. Volgens mij heb ik hier alles in gestopt wat ik nodig zou moeten hebben. Mocht ik dingen vergeten zijn, kan ik dat in Azië altijd kopen. Maar ik heb er gisteren nog wel een rolletje drop in gestopt, want ik heb niet het idee dat dat daar te koop is! Daarnaast heb ik nog een dagrugzakje met m'n fototoestel en enig vermaak voor in het vliegtuig. Bij dat laatste moet je dan denken aan een Nintendo DS en een taalboekje om Chinees te leren. En dat tweede valt nog niet mee, zeg! Ik heb daarnet op internet enkele audio lessen Chinees gevolgd... alleen dan snap je waarom Chinees niet meevalt! Nou ja, de drempel ligt in het begin even wat hoger (de uitspraak is met vier verschillende tonen niet eenvoudig), daarna zou het wel makkelijker moeten worden, aangezien ze noch enkelvoud en meervoud kennen, noch tegenwoordige en verleden tijd. Maar zover ben ik nog lang niet! Ik ben al blij dat ik nu ‘hallo' , ‘dankjewel' en ‘tot ziens' kan zeggen! Nu nog leren om tot tien te tellen!

Gisteren stuitte ik trouwens ook nog op een verrassing. Oorspronkelijk zou ik met vier andere personen door China reizen, maar gisteren kwam ik tot de ontdekking dat twee van die vier de reis om onbekende redenen geannuleerd hebben. Dat wordt dus een klein clubje; hopelijk wel een gezellig clubje!

Trouwens, iedereen nog bedankt die me op welke wijze dan ook gedag heeft gezegd! Tot zover m'n laatste bericht vanuit Nederland! Zo eerst nog even een hapje eten. Tot in China!

Reacties

Reacties

Stefan

Heej man, lekker aan het nagenieten van de jetlag? ;) In ieder geval, nog een prettig verblijf gewenst!

Groeten,


Stefan

Tom

Nihao!

Chinees valt inderdaad niet mee, ben nooit verder gekomen
dan dit ene woord...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!