Senggigi, deel 2

Dag 163: Bijkomen en inhalen
Maandag 20 augustus 2012

En vandaag was weer eens zo'n dag. Zo'n dag waarop ik totaal geen puf en zin had om ook maar iets te doen. Nou ja, eigenlijk had ik heel erg veel te doen, maar heel boeiend was dat niet om over te schrijven. Het was in ieder geval weer ontzettend fijn om in een bed te slapen dat niet heen en weer wiegde, waardoor ik een redelijke nachtrust heb gehad. De pret hield erg vroeg in de ochtend echter helaas op, aangezien er iets verderop een moskee flink uitpakte met het ochtendgebed. En toen ik daarna weer eventjes in slaap was gevallen, besloten de hanen rond de homestay om een volgend ochtendconcert te geven. Toch had ik geen haast met opstaan en nam ik alle tijd om al m'n spullen in m'n tas weer eens op te ruimen, iets dat ik om de zoveel tijd moet doen om de orde een beetje te behouden. Na een ontbijtje voor m'n deur ben ik door al m'n foto's van de afgelopen twee weken gegaan om de beste van de beste uit te zoeken, zodat ik deze later op internet zou kunnen zetten. Dat was opnieuw geen makkelijke klus, want ik had in twee weken alweer meer dan 1400 foto's gemaakt die stuk voor stuk erg mooi waren!

In de middag had ik de mogelijkheid om naar het strand van Senggigi te gaan, maar ik zag hiervan af. De afgelopen dagen had ik immers meer dan genoeg de tijd gehad om te zonnebaden en was ik ondertussen al aardig bijgekleurd, waardoor ik niet echt op meer strand zat te wachten. En aangezien ik vanaf morgen ook weer twee dagen op een tropisch eiland zit, zou ik nog genoeg strand gaan zien. In plaats van het strand ging ik daarom in een restaurant in de buurt uitgebreid lunchen, waarbij ik tevens gebruik kon maken van hun beschikbare wifi-verbinding. Ik was vijf dagen volledig afgesloten geweest van de buitenwereld, dus ik had weer genoeg meldingen, mailtjes en nieuwtjes te lezen. Toen m'n batterij later op de middag leeg was, keerde ik terug naar m'n homestay om aan m'n volgende inhaalslag te beginnen. Nu had ik niet alleen maar het schrijfwerk van enkele dagen in Singapore in te halen, maar ook dat van m'n vijf dagen op de boot naar en van Flores. En met zoveel avonturen gaat dat naast vandaag ongetwijfeld nog wel een paar andere dagen duren om helemaal af te maken.

In de avond ging ik terug naar het restaurant met de internetverbinding om zowel een maaltijd te nemen, als meer zaken op internet af te handelen. Heel laat maakte ik het niet, omdat m'n batterij het niet uren kon uithouden en omdat ik morgen vroeg op zal moeten staan voor m'n vertrek naar Gili Trawangan!

Tip van de dag: wees voorzichtig met het in- en uitpakken van je spullen; je weet maar nooit of er nog eens een schorpioen tevoorschijn komt.

Opvallend feitje: in Senggigi gebruikt men naast de moderne vormen van transport, ook nog paard en wagen.

Reacties

Reacties

mama

Heerlijk toch zo,n niets doe daggie tussendoor.
Maak er nog wat moois van lieverd, je laatste dagen op Bali
liefs van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!