Nog 1 week: Kenia & Tanzania

Welkom terug op mijn blog! Het zal misschien niet als een verrassing komen, maar na mijn reis naar Washington en New York in november 2010 kwamen mijn nieuwste vakantieplannen alweer op tafel te liggen. Een lange vakantie zoals met Azië in 2009/2010 zou er dit jaar niet in zitten, aangezien ik in februari begonnen ben met een fulltime baan voor één jaar. Dit nam echter niet weg dat ik geen vrije dagen op zou kunnen nemen om alsnog voor enkele weken de wijde wereld in te kunnen trekken. Een bestemming voor 2011 had ik al enige tijd in gedachten, waardoor ik in februari de knoop doorhakte en een drieweekse reis naar Kenia en Tanzania boekte! Dit zijn twee landen die ook hoog op mijn lijstje stonden en volgens mij een bezoek dubbel en dwars waard zijn. De prachtige natuurschoon en de wilde dieren zijn uiteraard de publiekstrekkers, maar er zal ongetwijfeld veel meer te zien en beleven zijn. Om meteen maar alle clichés erdoorheen te jassen: dit jaar is het tijd om de Beekse Bergen in XXL-formaat te aanschouwen, tussen de leeuwen op zoek te gaan naar een zingend wrattenzwijn en stokstaartje, en om Serengeti Symphony zonder muziek te bekijken!

Op vrijdag 8 juli zal ik samen met 18 andere Shoestring-reizigers het vliegtuig nemen naar Nairobi, de hoofdstad van Kenia. Vervolgens zullen we 10 dagen met een terreinwagen door dit land reizen, waarbij we 's nachts zullen overnachten op diverse campings. Overdag zullen we o.a. een opvangcentrum voor giraffes bezoeken, een boottocht maken over een meer met honderden flamingo's en op safari gaan door het Masai Mara National Park. In de nabijheid van het immens grote Victoriameer zullen we de grens met Tanzania oversteken, om hier in de week die volgt o.a. een gamedrive te maken door de uitgestrekte Serengeti en uit te kijken over de Ngorongoro-krater. Met enig geluk zullen we getuige zijn van de Great Migration van duizenden wildebeesten, maar uiteraard hoop ik ook de Big Five (olifant, neushoorn, leeuw, luipaard en buffel) te kunnen spotten! In de derde en laatste week zal ik afscheid nemen van de groep. In plaats van heerlijk te genieten op Zanzibar, heb ik voor een actievere bezigheid gekozen: het beklimmen van de Kilimanjaro. Dit is met 5895 meter Afrika's hoogste berg en daarmee één van de ‘zeven toppen' (de hoogste bergen van elk continent). In 6 dagen hoop ik deze berg te trotseren, waarna ik vanuit Dar Es Salaam weer terug zal vliegen en op 1 augustus in Nederland aan zal komen.

De afgelopen weken heb ik me al aardig voorbereid op deze prachtige reis en ik kan niet wachten totdat deze van start gaat. Gelukkig duurt dat niet lang meer! M'n tas ligt al klaar, net als m'n fototoestel, verrekijker, dierengids, wandelschoenen, zaklamp, thermo-ondergoed en meer. Na de reis zal ik jullie hier uitgebreid over mijn avonturen vertellen en m'n foto's met jullie delen. Tijdens deze back-to-basic reis zal dat vanwege het gebrek aan elektriciteit en internet waarschijnlijk niet lukken. Tot dan!

Reacties

Reacties

mama

ben nu al benieuwd naar alle verhalen en de foto,s van deze reis.

alice en jan

hehe eindelijk weer!!!
Hele goede fijne reis tegewenst en tuurlijk wachten we op je mooie verhalen!!!. Kunnen we ze vergelijken met onno en daans verhalen die vertrekken 8 augustus ook naar kenia enz enz enz

greetings Alice en Jan

Cor - Rijswijk

Als je eenmaal op stap geweest bent, dan wil je steeds weer. Fijne periode toegewenst. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!