Nog 1 week: Washington DC & New York City

Na een geweldige lange reis door Zuidoost-Azië is het deze keer tijd voor iets anders. Alhoewel ik nog steeds graag terug zou willen om de rest van dat continent te ervaren, bewaar ik dat voor een andere keer. De afgelopen vier maanden ben ik hard aan het werk geweest op de universiteit, een plek waar ik op 1 december zal terugkeren voor een nieuw project, in samenwerking met een bedrijf. Deze maand heb ik dus vrij, maar om vier weken lang thuis te blijven, leek me niets. De perfecte oplossing vond ik in een stedentrip van twee weken naar twee bijzondere wereldsteden, welke allebei al lange tijd hoog op mijn lijstje stonden.

Op zondag 14 november zal ik in het vliegtuig stappen naar de Verenigde Staten, waar de hoofdstad Washington mijn eerste bestemming zal zijn. In 3 dagen zal ik me storten op de vele monumenten, gebouwen en musea die deze stad rijk is, zoals het Witte Huis, het Capitool en de Smithsonians. Maar cultuur hoop ik daar nog op vele andere manieren op te kunnen snuiven. Of een kopje thee bij de president er in gaat zitten, betwijfel ik echter ten zeerste. Donderdag de 18e zal ik vervolgens in de trein stappen naar misschien wel de meest besproken stad ter wereld: New York. Hier heb ik vervolgens 7 dagen de tijd om me nietig te voelen tussen de wolkenkrabbers van Manhattan, de neonverlichting van Times Square te bewonderen, door Central Park te struinen, het Vrijheidsbeeld gedag te zeggen, wereldberoemde kunstwerken te aanschouwen en ontzettend veel meer geweldige dingen te doen. Op donderdag 25 november zal ik, wanneer de Amerikanen aanschuiven voor hun Thanksgiving-diner, op het vliegtuig stappen en terugkeren naar Nederland.

Met twee Lonely Planets, een bomvolle planning en een grote dosis enthousiasme op zak, ben ik helemaal klaar voor dit bijzondere uitstapje! Ik kijk dan ook erg uit naar volgende week!

Ik zal proberen zo nu en dan een update te geven op dit blog. Omdat ik niet zeker weet hoeveel tijd ik over ga houden om te schrijven en ik uberhaupt niet weet of ik eengoed werkende wifi-verbinding kan vinden, kan ik niets garanderen. Anders volgt er achteraf nog een uitgebreid reisverhaal, samen met de foto's!

alice

Goede reis !!!!!!

greetings uit Assen

Liefs van mij Teus

Hallo Jassin, Wat een leuke reis ga je nu weer maken, te gek hoor lekker genieten!
Ik ga 21 nov naar Egypte dus heb ook nog wat in het vooruitzicht. gr v Teus

Ietje

Hoi Jassin,
Een hele fijne vakantie, je heb het wel weer verdient, geniet er maar van.
Kusjes Ietje.